Aktualności

:: Strona główna
:: Sprawy bieżące
:: Kalendarium szkolne

O szkole

:: Dane adresowe i kontakt
:: Historia szkoły
:: Galeria zdjęć
:: Osiągnięcia
:: Dokumenty szkolne
:: Organizacje szkolne

Administracja

:: Dyrekcja szkoły
:: Nauczyciele
:: Biblioteka
:: Pedagog szkolny
:: Gabinet lekarski
:: Sekretariat
:: Księgowość

Uczniowie

:: Plan lekcji
:: Klasy
:: Samorząd szkolny
:: Materiały dla ucznia
:: Dzwonki
:: Prace uczniów

Dla Rodziców

:: Rada Rodziców
:: Dyżury nauczycieli
:: Informacje dla Rodziców

Rekrutacja

:: Rekrutacja
:: Dni otwarte

Projekt

 

Badania PISA międzynarodowej oceny umiejętności polskich 15-latków w zakresie nauk matematycznych i rozumowania w naukach przyrodniczych dają wyniki poniżej średniej krajów OECD. Polscy uczniowie zajęli 25 miejsce wśród 57 państw zrzeszonych w OECD w 2006r. w zakresie umiejętności matematycznych a w rozumowaniu nauk przyrodniczych 23 miejsce.

Również w środowisku ostrowieckich szkół łatwo da się zauważyć coraz słabsze przygotowanie absolwentów gimnazjów do podjęcia nauki w liceum. Co więcej, niespójność programów nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych z wymaganiami stawianymi kandydatom na studia techniczne, ekonomiczne i medyczne powoduje zmniejszenie liczby studentów na tych kierunkach.

Analiza osiągnięć edukacyjnych młodzieży z małych środowisk przeprowadzonych wyników egzaminów i testów kompetencyjnych w klasach pierwszych LO nr I im. St. Staszica skłoniła nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych do szukania sposobów rozwiązania następujących problemów.


- Dzięki wielokrotnym debatom w gronie zainteresowanych nauczycieli wyłonił się pomysł na wyrównywanie poziomu wiedzy uczniów wstępujących w mury popularnego "Staszica" - poszerzanie ich umiejętności w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, umożliwienie zdobywania dodatkowej wiedzy, zwiększenie liczby uczniów biorących udział w olimpiadach i konkursach przedmiotowych, wreszcie - podwyższenie wyników egzaminów maturalnych - opowiada rzecznik prasowy "Staszica"  Norbert Schindler.

 

- Wiedzieliśmy, że podniesienie poziomu nauczania oraz poszerzenie umiejętności uczniów z zakresu matematyki, fizyki, chemii oraz biologii wiązałoby się z organizowaniem dodatkowych, pozalekcyjnych zajęć dla uczniów. Wiedzieliśmy też, że będziemy potrzebowali doposażenia pracowni w pomoce dydaktyczne. Bardzo ważne są także spotkania z pracownikami naukowymi wyższych uczelni, którzy pomogliby nam stworzyć pomost między edukacją ponadgimnazjalną a wyższą. To wszystko jednak trochę nas przerastało, ponieważ wiele działań wiąże się z dyspozycyjnością i nakładem finansowym. Postanowiliśmy więc napisać projekt unijny, dzięki któremu moglibyśmy urzeczywistnić nasze plany - mówi kierownik projektu i nauczyciel matematyki i fizyki Roman Wosiek.

 

- Wiele wskazówek otrzymaliśmy również od pani dyrektor Kałamagi - odpowiedzialnej za nadzór i motywację nauczycieli. Wspólnie zaczęliśmy szukać odpowiedniego funduszu, który mógłby sfinansować w najszerszym zakresie to, co postanowiliśmy uczynić na rzecz wsparcia młodzieży. Zdecydowaliśmy się na napisanie projektu pod tytułem "Kierunki matematyczno-przyrodnicze kluczem do zrozumienia świata" i przyznanie pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego. Uznaliśmy, że to pomysł najlepszy z możliwych, ponieważ mieliśmy szansę otrzymać niemalże 630 tys. zł na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do zajęć fakultatywnych oraz zmniejszenie różnic w jakości kształcenia  - dodają Jola Wojtas, Katarzyna Wójcik-Nogal i Ewa Dębicka, które współpracowały przy opracowaniu projektu.

 

Zmagania nauczycieli z napisaniem projektu trwały dość długo. Poświęcili oni wiele tygodni na dopracowanie każdego szczegółu. Niekiedy chodziło nawet o użycie konkretnych wyrażeń. Już samo pominięcie lub nieużycie właściwej terminologii mogło zadecydować o przyznaniu mniejszej liczby punktów za poszczególne części projektu. Praca nad doprowadzeniem wszystkich dokumentów do finalnej formy trwała kilka miesięcy. Umowę projektu podpisano 1 października 2009r. w Świętokrzyskim Biurze Rozwoju Regionalnego w Kielcach.


- Było to dla nas tym bardziej wielkim sukcesem, ponieważ na ponad 340 wniosków, które wpłynęły do ŚBRR, nasz zajął 8 miejsce po ocenie formalnej - wyznaje Roman Wosiek.

 

Projekt przewiduje między innymi zajęcia wyrównawcze dla uczniów o większych potrzebach edukacyjnych, koła zainteresowań z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, wyjazdy studyjne, wykłady autorskie, zajęcia laboratoryjne, wykłady na Uniwersytecie Rolniczym oraz na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie a także kurs komputerowy ECDL zwany Europejskim Komputerowym Prawem Jazdy oraz zajęcia z psychologiem, obejmujące poznanie skutecznych metod i technik uczenia się oraz sposoby radzenia sobie ze stresem. Spotkania będą odbywały się w grupach maksymalnie 15 osobowych co dwa tygodnie w soboty oraz dni robocze w zależności od planu lekcji. Każdy uczestnik projektu otrzyma także komplet przyborów, skrypty, książki oraz poczęstunek. Projekt będzie obejmował 2 lata. Mamy nadzieję, że biorący udział w projekcie uczniowie rozwiną lub odkryją swoje talenty, a także przygotują się do podjęcia wymarzonych przez siebie studiów, zdając maturę z matematyki, fizyki, chemii i biologii na wysokim poziomie.

 

 

<< Wstecz

Copyright by LO Nr I | Valid HTML 4.01 & CSS

szablon pochodzi ze strony szbloniki.com