Aktualności

:: Strona główna
:: Sprawy bieżące
:: Kalendarium szkolne

O szkole

:: Dane adresowe i kontakt
:: Historia szkoły
:: Galeria zdjęć
:: Osiągnięcia
:: Dokumenty szkolne
:: Organizacje szkolne

Administracja

:: Dyrekcja szkoły
:: Nauczyciele
:: Biblioteka
:: Pedagog szkolny
:: Gabinet lekarski
:: Sekretariat
:: Księgowość

Uczniowie

:: Plan lekcji
:: Klasy
:: Samorząd szkolny
:: Materiały dla ucznia
:: Dzwonki
:: Prace uczniów

Dla Rodziców

:: Rada Rodziców
:: Dyżury nauczycieli
:: Informacje dla Rodziców

Rekrutacja

:: Rekrutacja
:: Dni otwarte

 

 

Kolejny udany „Dzień Otwarty” w LO Nr I im. St. Staszica

sobota 19 maja

 

 

Podczas Dnia Otwartego 19 maja, dyrektor szkoły pan Dariusz Kaszuba przywitał gimnazjalistów oraz zachęcił ich do podjęcia nauki w „Staszicu”.

 

 

 

 

Następnie przedstawiono program artystyczny, po obejrzeniu którego, uczniowie i nauczyciele w poszczególnych salach, zapoznali gości ze specyfiką danego przedmiotu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Każda z grup odwiedzających szkołę brała udział w ciekawych doświadczeniach, scenkach teatralnych i kabaretowych oraz konkursach. Dla gości przygotowano również degustację potraw.

 Program przedmiotowy przebiegał następująco:

Matematyka:

1. Prezentacja pracy "Fraktale, czyli otaczające nas piękno" wyróżnionej w X edycji ogólnopolskiego konkursu "Zobaczyć Matematykę" organizowanym przez Wydział Matematyki AGH w Krakowie (Kinga Sierpień kl 2a, op E. Dębicka).

 

 

2. Quiz matematyczny "Twierdzenie Pitagorasa i twierdzenie Talesa" (uczniowie klasy 1a, A. Gołębiowska, J.Jezierska).

 

 

Język Polski:

 Uczniowie klasy 1a: Paulina Ścibisz, Izabela Salamon, Julia Nowak, Michał Łasisz, Mateusz Sternik, Olaf Wieczorek i Adrian Krzeszowski, pod opieką p. dr Izabeli Bańczerowskiej i p. mgr Katarzyny Góry, przedstawili inscenizację ,,Z piekła rodem. Szekspir na wesoło” inspirowaną dramatem angielskiego dramaturga ,,Makbet”.

 

 

Scena III z aktu II tragedii, tzw. ,,Monolog Odźwiernego” pełni funkcję intermedium - ,,środkowego” utworu scenicznego, granego w przerwie między aktami sztuki. Jest komiczną wstawką między częściami widowiska. Scena z Odźwiernym, który wyobraża sobie bramę piekielną i przechodzących przez nią winowajców, przynosi humor i śmiech, łagodzi napięcie tragedii przesyconej scenami frenetycznymi, złem i okrucieństwem.

 

Bawiące zgromadzonych przedstawienie dopełnił konkurs dla gimnazjalistów. U trzech ,,Czarownic z wrzosowiska” losowano pytania lekturowe, z zakresu wiedzy o języku i kultury angielskiej. Najlepsi otrzymali certyfikaty z bardzo dobrymi ocenami, do wykorzystania we wrześniu na lekcjach jęz. polskiego i angielskiego.

 

Historia:

Uczniowie z klasy I e E. Zemsta i W. Kozikowska i I a M. Lesiak pod kierunkiem nauczyciela G. Krysy przeprowadzili konkurs wiedzy historycznej, nagrodą były talony z oceną celującą, do wykorzystania w nowym roku szkolnym. Pan G. Krysa omówił również specyfikę nauki w klasach humanistycznych.

 

 

Biologia:

1. Przedstawienie korzyści wynikających z nauki w klasie o profilu biologiczno-chemicznym między innymi:

- możliwość kontynuacji nauki na wielu kierunkach studiów (medycyna, farmacja, biotechnologia, ochrona środowiska, fizjoterapia, analityka medyczna, psychologia itd.

- możliwość wykonywania eksperymentów, udziału w konkursach i olimpiadach ,udziału w wyjazdach na uczelnie wyższe np. Uniwersytet Warszawski, który objął patronatem klasy rozszerzające biologię i chemię w LO Nr I

2.Zaprezentowano doświadczenia i obserwacje mikroskopowe na temat:

- Wpływ pH na zabarwienie antocjanów z wyciągu buraka ćwikłowego.

- Wykrywanie białek w materiale biologicznym – reakcja ksantoproteinowa.

- Wykrywanie skrobi w bulwie ziemniaka przy użyciu płynu Lugola – obserwacje mikroskopowe.

- Czy drożdże oddychają?

- Obserwacja drogi przepływu wody i soli mineralnych w roślinie.

3.Przeprowdzono konkurs wiedzy dla gimnazjalistów.

Prezentację klasy biologiczno-chemicznej przygotowali uczniowie klasy II c, pod kierunkiem J. Wojtas.

 

 

 

Opublikowany przez Maciej Krawczyk  22.05.2018r.

 

Chemia:

Pokaz ciekawych doświadczeń z chemii, przeprowadzono reakcje utleniania i redukcji, którym towarzyszyły efekty specjalne. Doświadczenia prowadzono pod kierunkiem pani K. Wójcik – Nogal.

 

 

 

 

Fizyka:

Pokazy z fizyki obejmowały doświadczenia z optyki z użyciem lasera , z elektrostatyki z użyciem maszyny elektrostatycznej i z magnetyzmu . Pokazy zaprezentowali uczniowie klasy Ic (Abramczyk Paula, Dziewięcki Hubert, Kot Sara, Staszewska Julia, nauczyciel E. Hołowata).

 

 

Geografia:

Podano informacje na temat kierunków studiów, na których podczas rekrutacji brana jest pod uwagę matura z geografii oraz omówiono perspektywy tych kierunków studiów na współczesnym rynku pracy. Wspólnie z nauczycielem J. Starzomskim rozwiązano kilka zadań zaczerpniętych z arkuszy maturalnych, po których gimnazjaliści mogli stwierdzić, że matura z geografii wcale nie jest taka trudna.

 

 

Informatyka:

Przedstawiono prezentację multimedialną zdjęć wykonanych za pomocą aparatury fotograficznej znajdującej się na stacji ISS z III edycji szkolnej Programu Eartkam - Mission 61 w opracowaniu pani M. Sójki. Asystentami byli uczniowie: Z. Mikołajczak, J. Surdy, W. Woźniak.

 

 

Języki Obce:

Nauczyciele języków obcych przygotowali pokazy zachęcające uczniów do podjęcia nauki w „Staszicu”. Pojawiły się quizy, scenki kabaretowe, zadania tłumaczeniowe, degustacja potraw charakterystycznych dla danego obszaru językowego. W prezentacje zaangażowani byli uczniowie klas: II d, I c, Ie, Ib.

 

 

 

 

 

Dyrekcja Szkoły oraz Grono Pedagogiczne dziękują wszystkim uczniom za zaangażowanie podczas „Dnia Otwartego”.

 

 

 

 

<< Wstecz

Copyright by LO Nr I | Valid HTML 4.01 & CSS

szablon pochodzi ze strony szbloniki.com