Aktualności

Dla Rodziców

:: Rada Rodziców
:: Dyżury nauczycieli
:: Informacje dla Rodziców

Rekrutacja

:: Rekrutacja
:: Dni otwarte

Z CYKLU WARSZAWSKIE IMPRESJE

ODC. 79

Z HISTORIĄ W TLE...

10 MARCA bladym świtem wyruszyliśmy na wycieczkę do Warszawy. Mieliśmy niezwykłe szczęście - bo naszymi opiekunami byli: prof. Wojciech Szymański,  dyr. prof. Tomasz Kwiatkowski i. ks. prof. Michał Powęską - dlatego też już od chwili wyjazdu w autokarze panowała wspaniała atmosfera i "każden był pełen radości".

Warszawa powitała nas niezwykle "słonecznie". Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Sejmu RP. Udaliśmy się na salę posiedzeń, gdzie przewodnik szczegółowo opisał architekturę sali oraz budynku, przybliżył nam również zakres obowiązków posłów oraz wskazał miejsca, na których zasiadają oni w sejmowej sali. Następnie zaprezentował resztę budynku, nie odbierając nam przyjemności zrobienia kilku pamiątkowych zdjęć na słynnych sejmowych schodach. Następnym punktem wycieczki był niezwykle ciekawy i zajmujący wykład w Mennicy Państwowej.  Tam wiedzę  o monetach przekazała nam przesympatyczna pani (niewątpliwie na długo pozostanie w naszej pamięci), która niezwykle ciekawie opowiadała o historii tego miejsca. Mieliśmy okazję obejrzeć film o historii Mennicy, o współczesnych metodach produkcji monet, medali, odznaczeń, znaczków i innych wyrobów menniczych (niektórzy z nas bardzo żywo odpowiadali na pytania "pani przewodnik"). Następnie zwiedzaliśmy wystawę prezentującą monety, medale, plakiety, odznaczenia i ordery. Można było tam zobaczyć eksponaty poświęcone różnorodnej tematyce - przede wszystkim nagrodzone na wielu międzynarodowych wystawach kolekcje numizmatyczne (niektóre z nich wyceniono na kilkadziesiąt tysięcy złotych). Gdy spotkanie dobiegło końca każdy z nas otrzymał pamiątkową monetę (a niektórzy nawet dwie!!!).

Kolejnym i zarazem ostatnim dydaktycznym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Miejsce rzeczywiście niezwykłe, ponieważ ekspozycja muzealna oddziaływała na nas obrazem, światłem i dźwiękiem. Całe wnętrze przypominało powstańczą rzeczywistość. Można było znaleźć tam zdjęcia w wielkich formatach, monitory, komputery oraz efekty multimedialne o tematyce wojennej. Pan przewodnik prowadził nas trasą przedstawiającą chronologicznie wydarzenia z czasów powstania. Widzieliśmy film w 3D pokazujący zburzoną Warszawę oraz mieliśmy możliwość przejścia kanałem takim samym, przez który zmuszeni byli przedostawać się powstańcy. Miejsce to wzbudziło w nas wiele emocji oraz zobrazowało nam czasy wojny.

Ostatnim odwiedzonym przez nas obiektem ("niedydaktycznym") było centrum handlowe Janki, potem udaliśmy się w drogę powrotną do Ostrowca, która....  minęła znakomicie i była pełna uśmiechu. Wszyscy świetnie się bawili, nie zabrakło śpiewów i dobrej zabawy.

Klasa składa serdeczne podziękowania dla Posła na Sejm RP Pana Jarosława Górczyńskiego  za umożliwienie zwiedzania gmachu Sejmu RP.